I did read about eczema when I was pregnant but I just read it lightly as I the percentage of the babies infected is hardly in a large scale.Therefore it is said that breast-fed infants are less likely to have eczema, especially if the mother avoids eating foods suspected of triggering eczema.
Recently, rashes appeared on Mikhael's face and he looked so uncomfortable. Dia asyik tonyoh muka macam sangat gatal. Even tengah tido. So, dia punya kulit muka jadik macam kasar. Babah said mesti ada makhluk rambut panjang bagi kena rambut kat muka dia. Dush! Suka ja dok buat cerita expose mistik cemtuh.
Last Friday we went to he clinic and turned out it was the eczema. Doctor tuh rilek ja tanya,
"How long this rashes has appeared?"
Dan beberapa soalan mudah yang lain. Then he asked, "How is ur diet?",
Suami I jawab," She eats everything."- Hamboih.Mana ada.
Doctor suh pantang seafood with the exception of fish ja. Pastuh ayam pon sket2 ja.Balik tuh suami I kata kita makan fish ja pasneh.Haha.So I dah penuhkan peti ais untuk wikdays dengan pelbagai ikan.Hiks.
I just read that the dietary elements yang bleh trigger eczema are diary product, coffee, soy bean products, eggs, nuts, wheat and sweet corn. But doctor advise nanti kalo dah tak BF and nak bagik dia susu, try bagik soy bean. Haish la.
Tapik Alhamdulillah he is getting better. Cream tuh ok ja. Cream yang berharga RM10. Dah smooth and silky balik dah kulit hero kecik tuh. Consultancy rm40 ok! Consult sungguh.Haha.Tapik nak kena gih balik clinic tuh.Umi tatau mana umi misplaced itu ubat ensem.Hoho.
Recently, rashes appeared on Mikhael's face and he looked so uncomfortable. Dia asyik tonyoh muka macam sangat gatal. Even tengah tido. So, dia punya kulit muka jadik macam kasar. Babah said mesti ada makhluk rambut panjang bagi kena rambut kat muka dia. Dush! Suka ja dok buat cerita expose mistik cemtuh.
Last Friday we went to he clinic and turned out it was the eczema. Doctor tuh rilek ja tanya,
"How long this rashes has appeared?"
Dan beberapa soalan mudah yang lain. Then he asked, "How is ur diet?",
Suami I jawab," She eats everything."- Hamboih.Mana ada.
Doctor suh pantang seafood with the exception of fish ja. Pastuh ayam pon sket2 ja.Balik tuh suami I kata kita makan fish ja pasneh.Haha.So I dah penuhkan peti ais untuk wikdays dengan pelbagai ikan.Hiks.
I just read that the dietary elements yang bleh trigger eczema are diary product, coffee, soy bean products, eggs, nuts, wheat and sweet corn. But doctor advise nanti kalo dah tak BF and nak bagik dia susu, try bagik soy bean. Haish la.
Tapik Alhamdulillah he is getting better. Cream tuh ok ja. Cream yang berharga RM10. Dah smooth and silky balik dah kulit hero kecik tuh. Consultancy rm40 ok! Consult sungguh.Haha.Tapik nak kena gih balik clinic tuh.Umi tatau mana umi misplaced itu ubat ensem.Hoho.
P/S:
Ecxema :
n.
A noncontagious inflammation of the skin, characterized chiefly by redness, itching, and the outbreak of lesions that may discharge serous matter and become encrusted and scaly.
1 comments:
Dik Hud, Adam pun eczema dulu. Doctor bagi Aqueous Cream tak? Or hydrocotisone (eja camna ntah).
Adam kena teruk smpai tak comei muka dia... Mmg aku berpantang seafood sampai dia bhenti nyusu.... So, berpantang lah ko skali dgn aku ni ha. hehe...
Post a Comment