Friday, July 15, 2011

It All Ends

*credit*

Yep. It is the tagline for the finale chapter of Harry Potter and the Deathly Hallows. Saja ja kan nak buat 2 part padahal bleh ja kalo dia nak compress dalam satu muvi ja. Tapi ok jugak ada 2 part, so that the scene would be more particular. Tak banyak sangat dia nak ubah dari buku. Cuma yang tak ok nya, I tak bleh tengok on the 1st day released. Kondisi sekarang kalo nak pi KK semata-mata nak menonton memang tak berkudrat la.Kalo kat Penang sure suami saya dah bawak saya gi tonton.

*sob sob*

Ye, saya ialah kipas susah mati Harry Potter. Ahaks. I met another kipas susah mati - Jijoy when I was in UM. He was my Bioinformatics junior. Bila ada buku Potter baru kuar it's either me or him yang akan beli dulu pastuh blagak dalam lab.Haha.

I got my 1st copy for a birthday present when I was in matriculation back in 1999 from a friend who studied at US. So, instead of HP and the Philosopher's Stone, my 1st book is HP and the Sorcerer's Stone - they re-titled the book in US. He said that it was a phenomenon in US.Memula tengok buku tuh, tak rasa nak baca sangat as the cover macam sangat kanak-kanak.

*credit*

But when I started the reading, owh! It was so hard for me to let it go - over! Haha. Seriously! Pastuh tros start hunting for the other books available. Sapa cakap buku neh childish memang sangat la salah. I nangis ok baca part Sirius Black killed - logik la sebab Sirius Black.Haha. So did as for the 7th book. Tapik I tanak spoilkan part mana sebab ada dalam 2nd part neh in case sesapa nak tengok and tak baca buku dia.

Buku last neh - HP and the Deathly Hallows I gigih pagi-pagi buta gih beli kat Alamanda on the 1st day launched - takot abeh punya pasal, I worked at Cyberjaya time tuh-2007. Time tuh MPH ngan Popular boikot tanak jual sebab they wanted to sell it for a higher price. Tengok-tengok kat Carrefour ada banyak lagik copies, hambek ko. Dah la hardcopy, murah plak tuh. Puas hati I.

When they filming the book, sangat excited rasa. Tapik bila baca buku ngan tengok muvi perasaan dia lain sebab mesti la ada part yang derang improvise or tak buat. Gila jugak la kalo nak adapt btol-btol.Memang beyond imagination.Tapik still gigih tengok walopon kadang-kadang sakit hati ngan part yang diimagine tapik tak sama - emo!Hiks.

1st muvi - 2001, I tengok ngan kezen I.I dah masok UM time tuh.

2nd, 3rd,4th,5th muvi - Suma I tengok dengan Wafa. Atau dengan Bed. Yang pasti suma tuh time exam ( kecuali 5th muvi la sebab time tuh dah abeh blajar) sebab I ingat abeh ja paper beliau akan fetch I kat exam hall dan we ols akan cargas gih tengok. Dan ada jugak ngan orang lain sbb berkali-kali.Haha.

6th muvi - I watched it with my 5 years old niece as I was alredi in Sabah time tuh.

7th muvi - I watched it with my fiancee.

Finale chapter - Gonna watched it with i dunno who else but definitely with my husband and our baby inside my tummy.urm..wut a perfect finale*grin*

Owh, tetiba ja baru rasa dah tua. How time flies. Hiks.

p/s: Ada ka Babah nak ajar Baby perform Expecto Patronum spell on Umi kalo Umi bable. Umi didik suh Avada Kedavrakan Babah kang haaa baru tau.Derhaka plak.

1 comments:

Azizi Abd Rahim said...

Salam..

Uiks, my name all of a sudden!!haha

anyhow, i've seen the movie..i'd prefer if they didn't deviate too much from the novel, and i kinda regretted going for 3D~not nearly as impressive as i expected...haha, but still it is a good movie to end the saga.....

p/s:looking back, i believe it was harry potter that brought us together (as friends, of course!!), right, hudaione? ;p

 
I'm trying to live my life to the fullest. Design by Exotic Mommie. Illustraion By DaPino