
Tahukah anda apakah gambar yang cuba Cik Huda paparkan di atas?
Nope,it was not about the leaf,I would like to talk about the root.Nampak tak akar yang menggerutu tuh?It is called akar seruntun or patawali.You ols suma mesti tatau jugak kan?
Walopon I orang kampung tapik kat kampung i,tak dak akar seruntun neh maka i tak kenai la (ya la sangat kampung aku tak dak akar seruntun neh).
It happened on this one particular beautiful morning Sunday,when my significant other and I returned from Mengkuang Dam (I mish Mengkuang Dam, I mish to jog with u and I mish u more -ok, just ignore the longiness expression,sukati i la blog i.haha)Both of us were having our yogurts under a cherry tree in front of his house. Then he showed me the root that twining at the cherry branches.
He told me that the root could be used to treat diabetes,high blood pressure and the list continued.But when he said that a cat took the root as ulam,I felt a little bit dubious about the story.Tapik, I kan could be skema kalo cerita-cerita fakta cemnih.So Cik Huda pon layankan aja.
Pastuh significant other cakap,
Him:Cuba Huda gih amek.Try rasa.
Me:Huish,tak mau la rasa benda-benda fear factor cemnih.
Him:Try la.Ok ja.Jangan gigit.Rasa ja,letak kat lidah.Tak dak efek apa tuh.Ubat kan?
So,I pon dengan curious + reluctant try la buat (Takkan la tunang i nak buat cubaan meracun i plak kan).The taste was super bitter.Gila btol.Aku tak penah rasa perasaan pahit cemtuh.Aku letak kat depan lidah sket ja tapik rasa sampai ke tekak.Pastuh aku kompelin la tahap kepahitan dia.Hiding his laugh dia cakap "Ubat memang la pahit". After a minute aku lari tak ckop tanah carik air.Siap pastuh masok toilet muntah lagik.Yeksss!!
Curiousity definitely killed the cat.
Kuaq darik bathroom Jija asked- "U pasai apa lari masok dapoq laju ja?"
"Abang u la,suh i rasa akaq seruntun tuh."
"Laa.Yang u gih makan cemtuh buat apa.Orang rebus la."
Cess!!Inchek fiance i pastuh buat-buat tak bersalah baca paper dengan rileknya.Derhaka btol tunang saya. Sayoq ja aku kena ngan dia.
Moral of the story:Kenalilah tumbuh-tumbuhan warisan berzaman.
Nope,it was not about the leaf,I would like to talk about the root.Nampak tak akar yang menggerutu tuh?It is called akar seruntun or patawali.You ols suma mesti tatau jugak kan?
Walopon I orang kampung tapik kat kampung i,tak dak akar seruntun neh maka i tak kenai la (ya la sangat kampung aku tak dak akar seruntun neh).
It happened on this one particular beautiful morning Sunday,when my significant other and I returned from Mengkuang Dam (I mish Mengkuang Dam, I mish to jog with u and I mish u more -ok, just ignore the longiness expression,sukati i la blog i.haha)Both of us were having our yogurts under a cherry tree in front of his house. Then he showed me the root that twining at the cherry branches.
He told me that the root could be used to treat diabetes,high blood pressure and the list continued.But when he said that a cat took the root as ulam,I felt a little bit dubious about the story.Tapik, I kan could be skema kalo cerita-cerita fakta cemnih.So Cik Huda pon layankan aja.
Pastuh significant other cakap,
Him:Cuba Huda gih amek.Try rasa.
Me:Huish,tak mau la rasa benda-benda fear factor cemnih.
Him:Try la.Ok ja.Jangan gigit.Rasa ja,letak kat lidah.Tak dak efek apa tuh.Ubat kan?
So,I pon dengan curious + reluctant try la buat (Takkan la tunang i nak buat cubaan meracun i plak kan).The taste was super bitter.Gila btol.Aku tak penah rasa perasaan pahit cemtuh.Aku letak kat depan lidah sket ja tapik rasa sampai ke tekak.Pastuh aku kompelin la tahap kepahitan dia.Hiding his laugh dia cakap "Ubat memang la pahit". After a minute aku lari tak ckop tanah carik air.Siap pastuh masok toilet muntah lagik.Yeksss!!
Curiousity definitely killed the cat.
Kuaq darik bathroom Jija asked- "U pasai apa lari masok dapoq laju ja?"
"Abang u la,suh i rasa akaq seruntun tuh."
"Laa.Yang u gih makan cemtuh buat apa.Orang rebus la."
Cess!!Inchek fiance i pastuh buat-buat tak bersalah baca paper dengan rileknya.Derhaka btol tunang saya. Sayoq ja aku kena ngan dia.
Moral of the story:Kenalilah tumbuh-tumbuhan warisan berzaman.
0 comments:
Post a Comment